10 to 5

Trots min sovmorgon kom jag hem klockan fem idag. Detta p.g.a matteprovet, som kändes ganska bra, men jag vågar inte hoppas på något.
    Jag är i alla fall glad att jag inte har några problem med något annat ämne förutom matten. Det negativa där är ändå att matten verkar viktigare än allt annat. Det spelar ingen roll att jag är duktig på språk och på att skriva och sånt. Jag får hela tiden höra att matte är det som de flesta utbildningar har högst krav på. I alla fall alla bra utbildningar.
    Betyder det att jag har sämre chanser än en person som är jätte grym på matte, men suger i allt annat?
    I vilket fall som helst så gör jag mitt bästa även om jag blir tröttare och tröttare på det. I ettan och halva tvåan var jag till exempel jätte inne på vilka kläder jag skulle ha på mig och så. Nu orkar jag knappt bry mig. Jag känner att jag hellre hade sluppit sminka mig på mornarna och om inte min bror och pappa använt rodden också hade den börjat samla damm nu. Försvinner inte den här tröttheten vet jag inte hur det blir i trean. Förhoppningsvis kanske jag blir piggare nu när det börjar bli ljusare på dagarna.
   Något positivt som jag har att komma med är att jag lyckats hålla mitt nyårslöfte och att min mobil har slutat glappa.

Kommentarer
Postat av: PM

Dt ornar sig, å ornar det sig inte så kvittar de

2009-02-06 @ 19:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0