Stockholm

Nu är jag hemma ifrån helgen i Stockholm och jag känner mig ganska seg.
Det var första gången jag var i Stockholm, men jag fick en kort trip i centrum. Vi började med att gå upp för slottsbacken och gick in på borggården. Vi tittade även in på storkyrkan där Victoria och Daniel ska gifta sig. Sedan åt vi i en gammal arrestlokal, men det var ganska mysigt.
Men först lördagkväll kom den huvudsakliga händelsen. Metallica i Globen.
Dessvärre var förbanden totalt värdelösa. Det lät som sådant som min bror lyssnar på och då förstår man att det var hemskt. Men när Metallica kom glömdes det bakslaget bort helt och hållet.
Stämningen var otrolig och Metallica kunde inte ha varit bättre, även om de tyvärr börjar bli något av gamla gubbar nu.

Det var en liten nackdel att jag inte lyssnat på deras senaste skiva, så jag kände inte igen alla låtar. Ändå var de ingen besvikelse och jag blev förälskad i de gamla låtarna på nytt. Dessvärre gav inte journalisten i dagens GT dem samma rättvisa. Hur kan han ge Nothing Else Matters endast fyra getingar medan Harvester of Sorrow fick fem? One och Master of Puppets fick i alla fall full pott och det var väl tur det.
I slutändan fick jag en väldigt minnesvärd första resa till huvudstaden.
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0