Styrka handlar inte om att aldrig misslyckas, det handlar om att resa sig varje gång man faller

Kan det stämma in på mig just nu? Ja, faktiskt. Eller åtminstone i ett avseende.
Just nu sitter jag i skolan efter en prövning i matte B. Jag vet inte hur det gick, men vågar i alla fall påstå att jag inte är helt och hållet chanslös. Det här är inte första gången matten har krånglat till det för mig och det vet de som känner mig. Nu kan jag till och med erkänna att det kanske ligger något i det där med dyskalkyli i alla fall.
Dyskalkyli kännetecknas vid att man t ex kastar om siffror (543 blir 354), visar på dramatiska ojämnheter i ämnet, saknar inre bild av siffror, har svårt för tidsbegrepp och klockan.
Nog känner jag igen mig när jag läser om det. Men det bevisar i alla fall att jag inte är dum i huvudet och inte kan tänka logiskt. Det är ju det jag kan och tycker därför att geometri är bland det lättaste i matten. Å andra sidan ser säkert andra att allting i matte är logiskt på något sätt.
Jag är ju verkligen inte totalt värdelös i några andra ämnen heller. Det är bara otur att jag är inte är dålig på t ex geografi istället eller något annat som inte har så förbannat stor betydelse.
Men jag förblir positiv så ofta jag kan. Har jag nämnt att jag och tre kompisar åker till London om nästan en vecka?
Ja, nu har jag det, och vi kommer ha så sjukt kul!

Kommentarer
Postat av: Malin

haha så sjukt kul kommer vi att ha och som jag längtar <3

2009-11-12 @ 17:05:17
URL: http://aboutmaalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0