Då var man hemma igen

Tack och lov att våren äntligen har hittat hit! När jag åkte till Spanien låg här fortfarande enorma snöhögar och nu är i stort sett allt borta. Det känns skönt att det är så ljust. Det piggar upp.
Å andra sidan fick jag igen en hel del energi nere på Las Palmas. Det var kort och gott underbart. Sol varenda dag, trevliga människor och ett härligt hotell. Sedan så är det ju alltid kul att komma tillbaka till skolan med lite brunare hy.
  
Tack vare all-inclusive fick jag dessutom gratis tillgång till gymmet och gratis drinkar i en av barerna. MEN, kära vänner, all-inclusive främjar inte direkt landets ekonomi, vilket gör att det blir lite dubbelmoral ifrån min sida i och med att jag skrev ett arbete i Turism och resor innan lovet om just det.
Men för tusan, vi vet att många inte lever som de lär. Inte sant? ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0