Back from Värmland

Hälsningar från Emelies stuga i Värmland:
31 Maj, 9:30. Jag sitter och äter frukost i vardagsrummet medan Emelie och Sabina sover i rummet intill. Jag tror att jag måste väcka dem om en halvtimma eftersom de totalt ignorerade väckarklockan. Morgonen är underbar med strålande sol och jag kan se ett fågelpar flyga ut och in i ett bo en bit utanför fönstret. Det märks att det är vår här också. Det är verkligen jättefint här ute. Huset är mysigt, grannarna trevliga och atmosfären väldigt rogivande. Det är exakt vad vi behövde efter den sista hektiska veckan i skolan.
När jag och Sabina kom hit i -vad blir det?- lördags, var det fyra tjejer till här förutom Emelie men de åkte hem igår. Idag är det dags för oss att göra detsamma. Därför blir det nog en hel del städande.
Pussar! P.S. Tänker på dig.
 
31 Maj, 17:25. Nu sitter vi i bilen på väg ut från de värmländska skogarna. Precis som i morse lyser solen ordentligt och det blev en hel del städning så som jag förutspådde. Jag och Emelie hade en intensiv fight med gräsklipparen som vägrade starta t ex. Men vi hann även med att sola och vara allmänt slappa.
Jag förlorade mot Sabina i sten, sax och påse så jag fick sitta i baksätet =( så jag borde höja blicken nu och inte låta svängarna göra mig åksjuk.
 Helgen gick alldeles för fort! Tack för allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0