Regn och rusk

Det är ju typiskt att det börjar regna när jag är ledig. Vad ska jag nu hitta på? Jag har redan pluggat klart för dagen och klockan är bara lite över ett. Jag är visserligen förbannat trött, men om jag lägger mig nu blir det omöjligt att sova i kväll.
Kanske jag ska strunta i att göra något vettigt. Jag kanske bara ska sitta kvar vid datorn och låtsas att jag inte orkar något annat. Det stämmer visserligen till hälften.
Igår kom jag inte hem förrän vid sju eftersom det var rundvandring i gbg som stod på agendan. Ett avslut på turismen som jag tack och lov inte behövde uthärda i ösregn. Det var ganska mysigt faktiskt och det garanterade mig ett MVG i kursen. Jag ser dock inte turism & resor som den roligaste kursen jag läst i gymnasiet, även fast läraren var förbaskat härlig. Den kändes mer som en utfyllnadskurs.
Vad jag däremot kan lovprisa är internationell ordkunskap. Jag vet, det låter ungefär lika roligt som en säck potatis, men jag är säker på att jag kommer ha stor användning för innehållet i kursen. Något som man ofta kan betvivla i skolan. På tal om det så var det nationellt prov i matte C idag för de som inte avskyr siffror lika mycket som jag!
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0