I den blåsiga kvällen

Detta är mina anteckningar från mobilen, gjorda på vägen hem.
"I väntan på bussen: Nu har jag några minuter på mig att skriva innan bussen kommer. Det är svinkallt och rätt så ödsligt, förutom två grabbar som tycks göra sitt bästa för att lista ut åt vilket håll de ska. Den ene försöker desperat få den andre att lita på sitt fyllesinne. Lycka till, säger vi till dem.
Själv har jag spenderat kvällen med sex andra tjejer från klassen hos Emma där det var spel och snacks som gällde.
Nu hamnade jag plötsligt på bussen, som inte lider av någon överbelastning.
Men spel som sagt. Först var det rena rama skratt- och gapfesten med ett slags pictionary fast ord istället för bilder. Jag lyckades få till det ordentligt genom att t ex påstå att Al-Qaida är Irans huvudstad och att Madagaskar är en spansk ö. Men för tusan, jag sa det första som slog mig. Det var i alla fall sjukt kul och kanske går det att göra om när jag tjejerna åker till Tjörn.
Nu är bussen framme i Landvetter och antalet passagerar ökar en del. Vi får ta upp tråden igen när jag kommer hem."
Och nu är jag hemma. Tröttheten smyger sig så oförskämt på, men det är väl lika bra att ge upp. Jag längtar dock inte till i morgon då en hel del plugg står på schemat.
See ya!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0