Hemma från ljusets stad

Fyra dagar i Paris resulterade i ömma fötter, förkylning och ett trött huvud. Men det var värt det!
Tillsammans med de andra tjejerna i franskagruppen har jag sett Notre Dame, Sacre Coeur, Eiffeltornet, Versailles, Louvren och mycket mer. Dessutom fick vi flera timmars fri tid för shopping. Men jag köpte inte alls lika mycket som ett flertal andra.
Frukosten bestod bara av en baguette, en croissant och juice, kaffe eller te att dricka. Så mycket för "frukosten är den viktigaste måltiden på dagen". Men det är en av de saker som gör Paris till Paris.
 
Av allt vi gjorde skulle jag säga att resan till Versailles var det absolut bästa. Slottet är otroligt vackert och trädgården underbar. Och när vi gick till Marie Antoinettes domaine var det blommor överallt, små sjöar med svanar och fina små hus. 
                                                                                
Paris har definitivt inte sett det sista av mig. Men jag skulle nog inte kunna bo där. För mycket folk. Men ändå en väldigt spännande storstad.
/Anna


Kommentarer
Postat av: LoEm

så härligt! :D

2009-06-02 @ 20:17:55
URL: http://loem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0