C'est vous et moi

Lång skoldag idag, men som alltid gör vännerna den lättare och betydligt mycket roligare, framförallt när den lider mot sitt slut och tröttheten sätter in. Dessutom fick jag riktig mat när jag kom hem också, tack vare att pappa var ledig. Och när jag säger riktig mat menar jag riktig lagad mat och inte mackor som jag annars får nöja mig med. Märkvärdigare orkar jag aldrig göra det när jag kommer hem från skolan.
Nu håller jag på och övar på samhällsredovisningen som jag, Emma och Sabina ska ha i morgon. Och jag måste ge en guldstjärna till Emma för powerpointen. Den blev riktigt snygg!
De kommande helgerna verkar det som att jag kommer att ha ett fullspäckat schema. Denna lördagen ska jag kanske hem till Emma, nästa åker jag till Stockholm och den därpå ska jag jobba på svenska mässan. Jag som annars bara vill sova hela helgerna (nästan).

Förresten... Är det inte lite mysko att de som sitter och presenterar nyheterna jämt börjar med att hälsa: "God kväll". Och sedan fortsätter genom att berätta om allt hemskt som pågår i världen?
Bara en liten funderare ^^ Ha en bra kväll!
/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0