Hello sunshine(s)

Nu är det exakt en timme kvar tills jag måste skynda mig ner till bussen. Ska till Emma idag och med gott om tid kvar kan jag ju alltid slänga in ett litet inlägg.
Jag och familjen kom hem från Berlin i fredags (tror jag. Håller inte reda på dagarna så bra längre).
Första dagen där gjorde vi inte mycket mer än gick ut och åt. Dagen därpå åkte vi till en minnesplats för de mördade judarna under WWII. Vi såg även en del av Berlinmuren och Checkpoint Charlie. Och på kvällen åt vi på en lite finare restaurang eftersom det var mammas födelsedag.
Sista hela dagen där åkte vi båt på floden Spree och nästa dag åkte vi hem.

Tyvärr så bleknar väl Berlin en hel del i jämförelse med Paris. Men det var kul ändå, bortsett från att jag verkligen inte kan språket. Flera gånger ville jag ta till franskan eller spanskan istället och det var ju knappast någon succé. Så språket fick farsan/morsan/brorsan sköta.
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0