London

I tisdagskväll landade jag, Emma, Malin och Kristin på Göteborgs lilla flygplats efter tre och en halv dag i Englands vackra huvudstad. Och det var faktiskt med nöd och näppe som vi hann till bussen som skulle ta oss till Stansteds flygplats flera timmar tidigare. Vi såg säkert inte kloka ut där vi kutade omkring mellan Baker street och vad fasen gatan nu hette som bussen skulle gå ifrån. Men det är ju lite svårt när man får fem olika direktioner från människorna man frågar. Men i slutändan var det något som vi kunde skratta åt, precis som allt annat.
Vi shoppade upp massor av pund, åkte mellan olika sevärdigheter med både tunnelbana, de röda tvådeckade bussarna och båt på Thames.
 
Jag kan inte säga vad som var det bästa. Hela atmosfären var speciell och engelsmännen är så sjukt trevliga. Stor skillnad från Göteborg! Visserligen fanns det svenskar där också, vilket vi kanske borde ha tänkt på vid ett tillfälle när vi satt på tåget. Man ska inte utgå ifrån att ingen förstår vad man säger, haha, men vi fick oss ett gott skratt.
Det finns massor som jag kan berätta om resan, men jag nöjer mig med att säga att jag hade det otroligt roligt och mysigt där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0