Road trip

Då var man hemma igen efter den trevliga lilla utflytken till Jönköpings högskola. Inte nog med att jag hade det exceptionella sällskapet i form av Emelie och Malin, så var själva högskolan äckligt lovande. Mysigt campus, fina salar, och dessutom har de flera partnersuniversitet runtom i världen så det finns stor möjligheter för utlandsstudier. Jag har ju inte helt och hållet glömt bort Australien.
Förut kände jag lite ångest inför studenten, men nu när jag vet vart jag kan ta vägen känns det betydligt bättre. Om jag nu kommer in. Å andra sidan ser det för tillfället inte ut att bli några större problem.
Själva bilturen fram och tillbaka var i sig en upplevelse. Vi körde faktiskt bara fel en gång. Efter högskolan åkte vi till A6 och Emelie insisterade på att vi skulle in på Biltema för att köpa rosa tärningar att hänga i backspegeln i bilen. De matchade tursamt nog den rosa rattmuffen.

Såg de här enorma geléråttorna när vi var inne på A6. Det syns kanske inte, men de största var väl ungefär som två storlek 40 skor.
See you later, alligator!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0